Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Dunderkur mot förkylning

Av Anna - 26 september 2011 17:57

Jag ligger till sängs med feber och halson. Min mamma brukade göra en riktig energidryck till mig och mina syskon när vi blev sjuka som barn.

Jag minns tyvärr inte riktigt vad som var i eller hur mycket av vardera men jag försökte att återskapa häxbrygden så gott jag kunde idag...


2 vispade äggulor

2 dl apelsinjuice

1-2 msk honung


Ja det här är grunden, allt ska värmas men inte kokas. Jag tror att mamma tillsatte ingefära också och ibland när det var rikitigt illa hällde hon i kan jang i det hela.


Ja, man får väl se om det biter :) Ha det gott alla därute! /Anna



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 7 december 2011 18:06

Hej! Anna kan tyvärr inte blogga här längre, ev kommer hon tillbaka längre fram. Bloggen får stå kvar tills vidare och hon hälsar så gott. /en vän ...

Av Anna - 4 november 2011 14:15

Jag har skrivit förut om tid, rum och dimensioner. Här vill jag bara förtydliga vad de olika dimensionerna har för funktion.   En dimension  är samma sak som ett frekvensområde. På radion kan vi tona in till olika frekvensområden: Olika kanaler. ...

Av Anna - 19 oktober 2011 22:48


"Eld kan inte bränna den, vatten kan inte dränka den, vind kan inte torka den, vapen kan inte hugga den. Den är uråldrig, den är ofödd och den dör aldrig."   Indiskt ordspråk om själen       Med ljus /Anna ...

Av Anna - 14 oktober 2011 18:35

Ja, en familjemedlem somnade in för några dagar sedan. Sorgen är tung och han saknas väldigt mycket. Jag återkommer till  bloggen när ron infinner sig i själen igen. Ta hand om varandra därute, man vet aldrig vad som väntar bakom knuten...   Med ...

Av Anna - 12 oktober 2011 09:38

Ber om ursäkt för att det har dröjt men ytterligare en rejäl förkylning har drabbat mig. Nu sitter jag och snörvlar med morgonrocken på och katten i knät tillsammans med datorn...   Jag deltog i en gruppmeditation för fullmånen i går kväll. Det ...

Ovido - Quiz & Flashcards